روابط عمومی پیامک |
روابط عمومی پیامک
رسانه ای مستقل دارید!
امروزه در سازمان ها نياز به شناخت و درک متقابل برايايجاد رابطه بهينه و توسعه تفاهم با ديگر نهادها و عموم مردم به عنوان يک اصل اساسيپذيرفته شده است. اين فرآيند که به منظور تسهيل حرکت در مسير نيل به اهداف سازمانيشکل مي گيرد، روابط عمومي نام گرفته است. روابط عمومي با شناسايي امکانات و شرايطمحيط بيرون سازمان و پيوند دادن آن ها با شرايط دروني، مي تواند اجراي فرامين وپيگيري اهداف سازمان را آسان تر نموده و ارتباط تأثيرگذاري با جامعه برقرار نمايد. روابط عمومي هوشمند با استفاده از تکنولوژي هاي روز ارتباطي فضاي حاکم بر محيطدرون سازماني را مديريت مي کند و جريان انديشه سازي و تصميم گيري هاي اجتماعي را درجهت اهداف و منافع سازمان تحت تأثير قرار مي دهد. يکي از ابزارهاي کارآمد ارتباطيکه مي تواند به عنوان رسانه مستقل و با نفوذ هر سازمان به کار گرفته شود سامانهپيام کوتاه است.
تکنیک های به کار گیریرسانه پیام کوتاه:
1- انتشار اخبار سازمان
مانند:
بازديد استاندار محترم و هيئت همراه از سازمان، فردا ساعت 9صبح. حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه موجب امتنان است. |
2- دريافت پيشنهادات، انتقادات و گزارش هاي مردمي
3- فراخوان مراسم و همايشهاي علمي فرهنگي
4- افکارسنجي پيامکي با جامعه آماري روشن و قابل استناد
مانند:
نظر شما درباره نحوه پاسخگويي کارکنان سازمان چيست؟1- خيلي خوب 2- خوب 3- متوسط 4- ضعيف
5- ارسال پيام تبريک و تهنيت مناسبت ها
6- ارسال پيام انگيزشي بهکارکنان
7- ارسال پيام هاي تربيتي به خانواده هاي کارکنان
مانند:
هدف تربيت مطيع نمودنكودك نيست بلكه ياري رساندن به كودك است تا خود را در بيابد.